1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Vrije publiciteit: Hoe zorgt u voor vrije publiciteit?

Vrije publiciteit (free publicity) is publiciteit die u niets kost. Het gaat bij vrije publiciteit om media-aandacht die niet is ingekocht. Maar die is ontstaan uit de vrije, journalistieke interesse van de media.

Vrije publiciteit alleen? Soms ondersteuning van uw vrije publiciteit
Vrije publiciteit kan enorm belangrijk zijn voor de bekendheid van een bepaald evenement, een bepaalde boodschap of campagne. Is vrije publiciteit alleen niet voldoende dan kunt u uiteraard altijd ondersteuning inkopen via betaalde publiciteit in de vorm van bijvoorbeeld een advertorial. Ook kunt u ter ondersteuning van vrije publiciteit op zoek gaan naar een mediapartner.

Vrije publiciteit en internet
De kans is groot dat u voor vrije publiciteit probeert gebruik te maken van social media en internet.
 
Bij vrije publiciteit bepaalt u eerst de nieuwswaardigheid van uw onderwerp. Is deze nieuwswaarde groot genoeg en zorgt u voor een sterk persbericht? Dan is de kans groot dat een redactie er wel iets in ziet. Daarnaast moet het passen binnen het format van het betreffende nieuwsmedium.


Vrije publiciteit: juiste boodschap in de juiste vorm op de juiste plek 
Bij vrije publiciteit is het dus van belang dat uw boodschap in de juiste vorm op de juiste plaats terecht komt. Voor vrije publiciteit moet uw boodschap overtuigen en inspireren.

Vrije publiciteit: benader de juiste mensen
Ook belangrijk: wie vrije publiciteit wil creëren, moet bij de juiste mensen kunnen aankloppen. 


Wilt u de communicatie van uw bedrijf verbeteren. Met Handige Communicatie Tools?

Meld u dan aan als gebruiker van de Portal Tools voor de Communicatie Praktijk

Een portal boordevol met Praktische Communicatie Tools, ontwikkeld voor het MKB. 

Bijvoorbeeld een Tool om zelf in vijf stappen een scorend Persbericht te maken. Of een compleet communicatieplan, eenbedrijfspresentatie of een flyer.

De portal bevat tevens verschillende E-books over bedrijfscommunicatie en vele checklists, stappenplannen en modellenvoor elk communicatievraagstuk. 


Klik hier voor meer informatie

KIik hier om u direct aan te melden

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Vergelijkbare artikelen
foto bij uw persbericht
persbericht verzenden via e-mail
voorbeeld persbericht: let op vier belangrijke kenmerken
waarom scoort ons persbericht zo slecht?
persbericht en effectief taalgebruik
persbericht maken vraagt de nodige aandacht en ervaring
succesvol persbericht schrijven? aandachtspunten voor een scorend persbericht
vrije publiciteit: hoe zorgt u voor vrije publiciteit?

Orders en Opdrachten binnenhalen



Commerciële Tools voor meer Omzet (Zowel Off line als Online)

Helpt u dagelijks met Verkooptools, Verkoopmodellen, Checklists en Stappenplannen op het gebied van Marketing & Sales. Lees meer > ...