More

    Op welke plekken in je website kun je SEO zoekwoorden verwerken?

    Het verwerken van SEO zoekwoorden in je website of webshop is heel belangrijk. Dit maakt namelijk dat je online goed vindbaar bent: je komt hoger in de resultaten te staan bij zoekmachines zoals Google. Voer allereerst een goed onderzoek uit naar relevante keywords. Vervolgens is het zaak om ze in je website te plaatsen. Maar op welke plekken kun je dat eigenlijk doen? Dit zijn slimme tips.

    Domeinnaam

    Een eerste plek waar je een zoekwoord kunt verwerken? In de domeinnaam van je website. Dit vormt immers een belangrijke basis van je website. Veel bedrijven kiezen ervoor om enkel de bedrijfsnaam als domeinnaam in te stellen, maar het kan je vindbaarheid verbeteren als je bij je domeinnaam registreren een zoekwoord toevoegt. Stel, je opent een webshop in kindermode onder de bedrijfsnaam ‘De Vries’. Ga dan voor een domeinnaam zoals ‘de-vries-kindermode’. Kies altijd een kort zoekwoord uit, zodat de domeinnaam niet heel lang of moeilijk leesbaar wordt.

    URL’s

    Bij een website bouwen heb je nog meer URL’s in gebruik, naast enkel de domeinnaam. Denk aan de URL’s naar de verschillende pagina’s in je website. Voeg idealiter in zoveel mogelijk URL’s een zoekwoord toe, dat relevant is voor die specifieke pagina binnen je site.

    Titels

    De meeste pagina’s binnen een website hebben een titel, bovenaan de tekst op de betreffende pagina. Ook zijn er subtitels, die je in de tekst verwerkt. Dit is een van de belangrijkste plekken om goede keywords toe te voegen. Sla het liefst geen titel over – met name bij hoofdtitels bovenaan een pagina heeft een goed zoekwoord impact.

    Lopende tekst

    Onder de titel volgt de lopende tekst. Ook hierin kun je zoekwoorden verwerken. Let er wel op dat je dit op een logische manier doet: de tekst moet nog altijd goed leesbaar blijven. Met wat creativiteit is het echter zeker mogelijk om zoekwoorden op verschillende plekken in de alinea’s te plaatsen.

    Afbeeldingen

    Wist je dat je ook tekst kunt toevoegen bij de afbeeldingen die je op je website plaatst? Dit is voornamelijk voor de onzichtbare ‘achterkant’ van je website, maar daarom juist zo relevant voor zoekmachines zoals Google. Voer in de titel, omschrijving en optioneel alt-tekst van de afbeelding zoekwoorden in. Ook dit is weer een extra plek op je site voor keywords, waarmee Google meer over je site kan leren.

    Meta title en meta description

    Nog zo’n belangrijk onderdeel aan de achterkant van de site om zoekwoorden toe te voegen? In de meta title en meta description. Bij een CMS zoals WordPress kun je plugins installeren, waarmee het mogelijk is om op elke pagina een meta title en meta description in te voeren. Dit is tevens wat er in beeld komt wanneer jouw pagina als zoekresultaat in Google tevoorschijn komt. Verwerk hier dus de juiste zoekwoorden, maar maak het ook een aantrekkelijke tekst die verleidt tot klikken naar jouw website. Het is zaak om hierin de juiste balans te vinden!

    Social media

    Recente Artikelen

    Populaire Artikelen

    Gerelateerde artikelen